Waarom Zwermsessies?

Over-zwermsessiesHoe komt een afdeling aan de juiste professional? Hoe komt de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek? Een zwermsessie is een nieuwe, vraaggestuurde, manier om professionals te werven, intern en extern.

De beste professionals zitten niet in een database of op de bank.

Uit onderzoek naar het inschakelen van externen blijkt dat 80% bestaat uit herhalingsaankoop en 15% via-via aan een externe komt. Dit maakt het lastig voor geschikte kandidaten die niet in dit netwerk zitten om in gesprek te komen. Ofwel: voor opdrachtgevers om met de beste mensen in contact te komen. Vraaggestuurde netwerken intern en extern zouden bemiddelaars overbodig kunnen maken.

De beste pitch is niet de beste match

Gaat het erom hoe goed iemand zich kan presenteren? Of gaat het erom dat iemand een goede oplossing kan leveren en invulling kan geven aan de vraag? Zwermsessies werken als een snelkookpan en dwingen de deelnemers om tot de essentie te komen.

Werven op basis van klik en vertrouwen

Voor een werkgever of opdrachtgever blijken klik en vertrouwen belangrijker te zijn dan een uitgebreid C.V. Een klik krijg je alleen als je iemand recht in de ogen kijkt: tijdens een ontmoeting. Omdat deze ontmoeting gelijktijdig is met meerdere kandidaten en meerdere collega┬┤s in verschillende settings, krijgen beide partijen een goed beeld van de kandidaten en de opdracht. Dit vergroot het commitment achteraf voor de keuze voor de kandidaat als ook de keuze van de kandidaat voor de opdracht. Het verloop van zwermsessiekandidaten naderhand is beduidend lager.

Zwermsessies is een product van:

LB logo voor FB